Adversity Often Leads To Prosperity

Adversity Often Leads To Prosperity

آغاز شیوه ژن درمانی جدید در انگلستان برای درمان بیماری کورودرمیا

آغاز شیوه ژن درمانی جدید در انگلستان برای درمان بیماری کورودرمیا

محققان انگليسي براي نخستين بار در 30 اکتبر2011 ، از ژن درماني براي درمان يك بيماري نابينايي غيرقابل درمان در بيمارستاني در آكسفورد استفاده كردند که در صورت پيشرفت موفق ، مي‌تواند به عنوان تنها درمان بيماري «كورودرميا» محسوب شود.
اين بيماري نوع پيشرقته يك نوع كوري ژنتيكي بوده كه از زمان كودكي آغاز شده و طبق برآوردهاي دانشمندان، حدود 100 هزار تن در جهان به آن مبتلا هستند.
به گفته پرفسور رابرت مك‌لارن از دانشگاه آكسفورد كه سرپرستي اين درمان آزمايشي را بر عهده دارد، اين بيماري از زمان تشخيص در 100 سال پيش به عنوان يك گونه غير قابل درمان نابينايي معرفي شده است. اكنون اين ژن درماني براي اولين بار براي درمان اين بيماري لاعلاج استفاده شده كه به گفته مك‌لارن اين اولين بار است كه ژن درماني بطور مستقيم بر روي سلولهاي حساس به نور شبكيه به كار برده شده است.
جاناتان ويات يك وكيل دعاوي 63 ساله از بريستول كه تحت اين عمل جراحي در بيمارستان چشم آكسفورد در مركز جان رادكليف قرار گرفته يكي از 12 داوطلبي بوده كه در اين درمان آزمايشي ژن درماني شركت كرده‌اند.
ويات در اواخر دوره نوجواني به كورودرميا مبتلا شده و از آن پس شاهد از دست دادن تدریجی بینایی خود بود. وي اكنون به جز دید محدود به یک ناحيه كوچك با قطر چند درجه‌ ودیدی تونلی ، در مركز قوه بينايي، دید دیگری ندارد.
كورودرميا يك بيماري ژنتيكي است كه موجب تخریب تدریجی  شبكيه چشم مي‌شود. اين بيماري عموما مردان را تحت تاثير قرار داده و تاكنون درماني براي آن ارائه نشده است. اين بيماري معمولا در كودكي تشخيص داده شده و در مردان پيش از سن چهل سالگي به نابينايي منجر مي‌شود. كورودرميا در اثر نقص ژن REP1 در كروموزم‌هاي ايكس اتفاق مي‌افتد. این اختلاف در زنان پیشرونده نبوده و معمولاً دید بیمار طبیعی است.
اين ژن درماني بديع كه توسط پرفسور مك‌لارن با همكاري پرفسور ميگوئل سيبرا در امپريال كالج لندن ابداع شده به ارائه ژن گمشده در افراد دچار كرودرميا مي پردازد تا پیشرفت بیماری را که منجر به نابینایی می شود ،متوقف کند.
دراين درمان از يك ويروس به عنوان يك خودروي حامل استفاده ميشود كه به انتقال دي‌ان‌اي حاوي ژن گمشده در بخش راست چشم مي‌پردازد. اين ويروس براي تاثير گذاشتن بر سلولهاي حساس به نور شبكيه ، موسوم به گيرنده‌هاي نوري برنامه ریزی شده است. ژن مذكور در اين سلولها فعال مي‌شود.
اين ژن درماني خاص مي‌تواند به ارائه يك درمان دائمي براي اين بيماري بپردازد چرا كه اين ژن به طور نامحدودي در سلولهاي شبكيه باقي خواهد ماند.
اين درمان آزمايشي بر روي 12 داوطلب انجام شده كه طي آن بر روي يكي از چشمان آنها ژن درماني صورت مي‌گيرد. از چشم ديگر به عنوان يك عامل كنترل براي ارزيابي تاثيرات درماني استفاده مي‌شود. طبق برآورد محققان، تاثير متوقف كننده اين درمان بر روي زوال شبكيه پس از دو سال معلوم خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه فرمایید :

The Oxford Radcliffe Hospitals NHS Trust media office on 01865 231471 or
mediaoffice@orh.nhs.uk

* There is an email address for patients wanting to find out more about the trial:
OEHResearch@gmail.com.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: کورش کریمی ׀ تاریخ: جمعه 25 آذر 1390برچسب:رپی,آر-پی,درمان آرپی,شب کوری,درمان شب کوری,رتینیت پیگمنتوزا,رتینیتیس پیگمنتوزا,retinitis pigmentosa,rp,retinitis pigmentosa,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

درباره وبلاگ

سلام... به وبلاگ من خوش آمدید. من کورش هستم امیدوارم همه به آرزوهاشون برسن و همه چی روبراه باشه...


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , goodnight.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM